Tuesday, August 16, 2011

Nak Berkahwin...??? tapi tiada calon lagi! Sila baca ini =,)



Assalamualaikum dan salam sayang dari Ann!

Entry kali ni Ann tulis dengan penuh kasih sayang dan rasa rendah hati. Penuh dengan kasih sayang untuk rakan-rakan yg nak kawen tapi tiada calon dan dengan rasa rendah hati kerana Ann pun belum kawen lagi. Hehehe =)

Kawan-kawan, perkahwinan tu merupakan suatu perkara yg sangat mulia yg sangat disukai oleh Allah tapi dibenci oleh musuh ketat kita umat islam, iaitu syaitan. Setiap daripada kita sudah semestinya mengidamkan perkahwinan yg sangat bahagia bersama yg tersayang. Sekarang ni pula sudah jadi satu trend kahwin di usia muda. Belum habis belajar dah pun kahwin kan. Takpe tiada salah apa pun kalau dah jodoh. Tapi yg tak sedap didengar tu ialah apabila tak sampai setahun jagung dah berceraiiii... tu diaaaa yg cikgu Ann tak suka ni!!! Especially golongan artis.

Kita cuba imbas zaman mak ayah kita nenek moyang kita, yg nak pi nikah tak perlu kot nak pergi kursus kahwin, dapatkan sijil dan sebagainya. Tapi zaman ni, macam-macam ada, kursus ni kursus tu untuk memberikan pendedahan tentang alam berumah tangga, yg tak sedapnya... lagi ramai yg bercerai adalah.

Inilah perbezaannya antara orang dulu-dulu dan pemuda pemudi zaman sekarang, tiada kesabaran dalam menguruskan rumah tangga. Bahagiakan apabila kita melihat ada pasangan tua yg masih berkasih sayang seperti zaman mereka muda-muda. Teruja sangat dengan kesabaran mereka menjaga rumah tangga, kemesraan, dan kasih sayang tersebut. Penceraian sebenarnya tidak menyelesaikan apa-apa masalah, malah menambah lagi kesulitan terhadap institusi keluarga tersebut. Masalah paling ketara ialah anak-anak ( kalau dah ada anak lah ) kalau belum ada anak sekali pun penceraian bukanlah jalan yg terbaik.

Takpelah, siapalah Ann nak cakap panjang lebar tentang isu ni...empunya diri pun tak berkahwin lagi apatah bercinta pun tak pernah ( cinta monyet tu tak amik kira ) . Hehehe...

Oklah, let's straight to the point (STP). Kepada kengkawan yg nak berkahwin tapi belum menemui calon yg sesuai maka di sini, Ann ingin kongsikan satu doa yg teman Ann tag kepada Ann di Facebook :

Allahummab'ast ba'lan shalihan
li khith bati wa'at thaf qalbahu ' alay ya
bihaqqi kalamikal qadim

" Ya Allah utuskanlah seorang suami/isteri yg terbaik untuk melamarku condong hatinya kepadaku kerana kebenaran kalam-Mu yg Qadim "

Sekian, sedikit perkongsian daripada Ann =)

  • Selamat beramal semoga kita bertemu dengan pasangan hidup yg soleh dan solehah... luv Ann!


12 comments:

Anonymous said...

whoah this blog is magnificent i love studying your posts.
Stay up the good work! You know, a lot of persons
are hunting around for this information, you can aid them greatly.
Visit my site - play online

Anonymous said...

After I οriginally commented Ι seem tο have clickеd
on the -Notifу me when new commеnts are adԁeԁ- chеcκbοх аnd now whenever а сomment iѕ aԁԁеd I receіѵe four emailѕ ωіth
the same comment. Theге hаs to be
an eаѕy method уοu can remονe me from that servicе?

Аppreсіate іt!

mу blog ρost ... diet
My web site: diet

Anonymous said...

Нurrah, that's what I was searching for, what a stuff! present here at this web site, thanks admin of this web page.

Stop by my web page - quick payday loans

Anonymous said...

Ӏ am really impressеd with your ωriting skills аѕ well
as ωіth thе layout on your
blog. Is thiѕ a paid theme or did you modіfy іt уourѕеlf?
Anyway keep up the excellent qualitу writing,
іt's rare to see a nice blog like this one these days.

Review my web page :: personal loans

Anonymous said...

Ѕtunning story there. What οcсurred after?
Take care!

Mу ωebpаge :: payday loans

Anonymous said...

I've learn several good stuff here. Definitely worth bookmarking for revisiting. I surprise how so much attempt you place to create one of these excellent informative website.

Feel free to surf to my site payday loans

Anonymous said...

Hі there matеs, hοw іs everуthing,
and what you wish fοr to sаy about this рiеce
of writing, in my vіew itѕ аctuаlly аwesоme in fаvοr of me.


My wеbsite; payday loans

Anonymous said...

I was suggested this website by my cousin. I am not sure whether this post is written by him
as nobody else know such detailed about my difficulty.
You are amazing! Thanks!

my website - bokk of ra

Anonymous said...

Valuable info. Fortunate me I found your site by accident, and
I am shocked why this twist of fate did not happened in
advance! I bookmarked it.

Also visit my web-site ... book of ra android cheat

Anonymous said...

I know this if off topic but I'm looking into starting my own weblog and was curious what all is required to get set up? I'm assuming having a blog
like yours would cost a pretty penny? I'm not very web savvy so I'm not 100% positive.
Any tips or advice would be greatly appreciated. Cheers

Here is my webpage; book of ra android kostenlos

Anonymous said...

Have you ever considered about adding a little bit more
than just your articles? I mean, what you say is important and all.
Nevertheless just imagine if you added some great visuals or video clips to give your posts more, "pop"!
Your content is excellent but with images and video clips, this
site could undeniably be one of the best in its field.

Terrific blog!

Here is my page ... book of ra kostenlos spielen.de

Anonymous said...

Assalamualaikum.
Baca coretan dan cerita tentang mencari jodoh di sini (klik). Semoga pencarian anda semua dimakbulkan Allah.