Wednesday, May 2, 2012

Menang Award Gituuu... =)

Assalamualaikum and Salam sayang !
Hai, hari tu ada seorang sahabat ni, terserempak dengan aku kat  kafeteria kampus baharu, UPSI. Time tu aku baru saje nak lepak-lepak minum teh tarik kan. Sejak bila aku suka minum teh tarik pun aku tak tau lah. Hahaha... saje duduk-duduk hilangkan keletihan sebelum menyambung kuliah seterusnya. Sahabat ni bertanyalah kat aku, "kenapa kat blog Kak Melur ( aku lah tu ) Kak Melur guna kata ganti nama diri 'Aku'?," montang-montanglah ekau ambik kursus BM ekkk skema giler soalan tu... "Kan sebelum ni Kak Melur bahasakan diri Ann"? Nape tukar? nape tukar? ni mesti Kak Melur mengalami kecelaruan identiti kan!


"Eh, suko ati ekau nuduh aku cam tu...", Berkata aku kepada si sahabat ni ( dalam hati je lah )
Actually, aku ni ada banyak nama samaran atau dengan kata lain nama glamourrrr hahaha... glamour lah sgtttt kan. Kalau kat Kolej Za'ba ni, aku popular dengan nama Kak Melur. Kalau kat kampus lak orang panggil aku Fairoz atau Siti dan beberapa INSAN ISTIMEWA memanggil Ann. Macam mana lak aku boleh dapat nama-nama ni??? hah... tu kena baca entry yg akan datang nanti. Memandangkan aku ada banyak nama, emmm, untuk memastikan hubungan atau connection itu lebih rapat dan dekat  dengan para pembaca yg mengenali diri ini di blog Cikgu Ann, aku pun membuat keputusan untuk membahasa bahasi diri ini "Aku" so fair lah kan... tak kesahlah korang nak panggil Kak Melur ke, Siti ke, Fairoz ke, or Ann ke...tapi dalam entry-entryku ini aku tetap aku...hahaha sebenarnya aku pun confuse apalahhh yg aku nak sampaikan ni...I mean, 'aku' itu mewakili Kak Melur, Siti, Fairoz, dan Ann... cehhhh paham tak? Buat-buatlah paham ya....=)


Semalam aku telah menghadiri Malam Anugerah Kecemerlangan Jawatankuasa Mahasiswa Kolej-kolej Kediaman UPSI. Alhamdulillah, cepat masa berlalu dan telah sampai pun satu penggal aku berkhidmat dalam JMKZ ini sebagai Setiausaha. Alhamdulillah sekali lagi, aku telah dinobatkan sebagai Pemimpin Wanita Cemerlang 2011/2012. Tahniah! tahniah! hahaha...kalau bukan kita yg ucapkan tahniah kepada diri kita sendiri terlebih dahulu siapa lagi kan kan kan! Yang tak boleh tahan tu..."Wanita" hemmmm terasa diri ini sangat mulia... =)




Kepimpinan yg terbaik bermula dari dalam diri kita sendiri!


Alhamdulillah...TQVM to Allah s.w.t and to all my supporters ( My beloved family, friends, teachers, Dr.M.Zahuri, and to all  Kolej Za'ba staff )
Jom makan! lapar lah...cau dulu ek. (^____^)


No comments: