Saturday, May 26, 2012

Anda Tak Patut Bersedih, Tapi Dia Patut...


Assalamualaikum and salam sayang!

Selamat berpetang-petang. Kita layan dulu lagu ni...


Pernah tak siapa-siapa memberitahu anda bahawa anda tidak patut bersedih apabila sedang berputus cinta atau lamaran anda ditolak, cinta tak berbalas lah and what so ever lah. Pernah tak? Pernah tak? Kalau pernah baguslah! memang itupun yang anda harus lakukan. Anda tak patut bersedih seandainya cinta anda ditolak atau bak kata nenek aku lah, bertepok sebelah tangan gitu... hah, cuba tepok sebelah tangan! bunyi tak? tak kan? Boleh bunyi kalau tangan tu tepok dengan meja ( menepok meja hehe )

Kepada kawan-kawan di luar sana yang mana mungkin hari ini hati anda telah dilukai oleh seseorang, kerana buah hati yang menjadi pujaan anda menolak cinta anda, bersabarlah dan anda ialah insan yang perlu bergembira. Hahhhh tu diaaaa.... nape pulak nak bergembira Cikgu Ann...??? Sebabnya cinta anda ditolak oleh insan yang tidak mencintai anda. So, kenapa nak buang masa bersedih untuk dia yang tidak mencintai kita kan! Orang yang sebenar-benarnya patut bersedih ialah dia yang menolak cinta anda, kerana dia kehilangan orang yang mencintai dirinya tetapi anda? Anda kehilangan orang yang tidak mencintai diri anda! Jadi siapakah yang harus bersedih?! You get it? Yessss... hehehe... 

Lepas ni jangan duk sedih-sedih lagi naaa...dan bolehlah anda pergi bagi tahu kat insan yang menolak cinta anda itu " Hello!!! Kau rugi sebab menolak diriku yg amat mencintai dirimu...Kau akan menyesal...Cukup!," Hahaha...Lepas dah cakap tu terus beredar dengan segera. Lepas 10 saat toleh ke bebelakang, berikan jelingan yg tajam dan confident giler. Perghhhh... confirm kata-kata dan jelingan anda itu menyusuk ke kalbunya. Nasib tak baik ( dialah yg tak bernasib baik tu ), dia terus menitiskan air mata, lalu anda pun mainkan lagu " Sudah Cukup Sudah oleh - Nirwana Band," memang macam drama sangat-sangat.

Tapi kalau nasib anda yang tak baik, toleh belakang tengok dia blah macam tu jer... apa lagi,.... muktamad jangan difikrkan lagi insan itu! Nyah kau dari hidupku!!! Tambah teruk lagi nasib anda kalau-kalau apabila toleh ke belakang ehhhh... dia bersama perempuan lain... Hah yang tu anda patut lari laju-laju!!! Nak pergi mana Cikgu Ann??? Eh, tanya pulak...balik rumah lah dan bergembiralah, sebab jawapan ada di depan mata terang lagikan bersuluh, dia tidak mencintai anda. Hehehe... Hello, Chill lah kumbang bukan seekor, bunga bukan sekuntum... =,) Cikgu Ann kan ada! hehe...

Berikut ialah tip-tip menghadapi keadaan kronik apabila putus cinta!!!

  1. Pertama dan selamanya, dekatkan diri dengan Allah s.w.t
  2. Luaskan pergaulan. Tambah kenalan baharu. 
  3. Dapatkan moral support daripada family and kawan-kawan
  4. Berfikiran positif
  5. Lakukan aktiviti yang sihat seperti berpersatuan
  6. Doa dan tawakal agar diketemukan dengan jodoh yang baik.
Jangan luahkan perasaan, mengutuk, atau mencaci di Facebook tentang perasaan anda ketika putus cinta - elakkan diri anda daripada dieksploitasi di laman sosial.

Sekian. Selamat Beramal =,) <3


No comments: